Ce se află în spatele postărilor din social media?
Cercetătorii de la Universitatea din California, Berkley și de la Universitatea din Chicago au urmărit oameni, au citit, au ascultat sau au vizionat oameni care au argumentat diferite lucruri. Oamenii care au ascultat și au vizionat au fost mult mai puțin tentați să „dezumanizeze” opinia persoanei.Văzând sau auzind un argument ajută oamenii să se simtă încrezători că un om inteligent a gândit cu adevărat o anumită problemă, chiar dacă ei nu sunt de acord cu cele afirmate de el. Postările online duc la dezumanizare, care poate fi motivul pentru care oamenii par a fi mai nervoși și mai frustrați.
„Unul dintre noi a citit un fragment de discurs care a fost tipărit într-un ziar, de la un politician cu care nu a fost de acord”, a declarat autorul studiului, Juliana Schroeder de la UCB, pentru The Washington Post . „În săptămâna următoare, a auzit același discurs pe un post de radio. El a fost șocat de cât de diferită a fost reacția sa față de politician atunci când a citit fragmentul în comparație cu momentul în care a auzit-o. Când a citit declarația, politicianul părea a avea idei idioate, dar când l-a auzit vorbind, politicianul părea rezonabil”.
Potrivit autorilor studiului: „aceste rezultate sugerează că mediul prin care oamenii comunică poate influența sistematic impresiile pe care le formează. Multe persoane primesc majoritatea știrilor din social media acum”, a spus Schroeder, „acestea pot fi dezumanizate și pot crește polarizarea. Este ușor să ne imaginăm cum ar putea deveni ciclic acest proces, dezumanizarea conducând la o mai mare polarizare, polarizare care va conduce la mai multă dezumanizare”. Data viitoare când decideți să răspundeți la opinia cuiva în social media, amintiți-vă că, totuși, există o persoană pe cealaltă parte a ecranului și pe care, dacă ați fi văzut-o și auzit-o, poate ați fi reacționat răspunzând mai frumos.